E weekend! Să ne relaxăm cu nişte lecţii de PR de la starurile internaţionale!

Să devii profesionist în relaţii publice presupune printre altele, să observi permanent oamenii din jurul tău şi să înveţi de la ei.  Trebuie întotdeauna să ai o atitudine deschisă. Nu ştii niciodată de la cine ai de învăţat.

Lăsaţi să treacă pragul sălii de curs, vedetele internaţionale ale muzicii!

Intră în sală în forţă, cu volumul la maxim şi în doar 4 minute deja ne fredonează cheia succesului, Jennifer Lopez.

În domeniul comunicării, atitudinea şi stilul joacă un rol crucial. Ele vin cu experienţă, încredere în sine, competenţă şi profesionalism. Fii sigur că şti ce înseamnă curs relevant, în facultate urmează-le pe toate şi asigură-te că le şti perfect. Citeşte cărţi suplimentare, cărţi gen Seth Godin şi adaugă internshipuri la experienţa şi dezvoltarea ta personală. Scanează internetul după site-uri foarte bune în domeniu. Nu te limita doar la ţara ta. Citeşte în engleză, franceză, spaniolă, în orice limbă şti. Comunică cu oameni din toate ţările, despre comunicare şi PR, lasă-te văzut de potenţialii clienţi / angajatori / parteneri de afaceri. Văzând că şti şi poţi, încrederea în tine se va mări, vei şti că eşti competent şi atunci atitudinea şi stilul vor veni natural.

O atitudine fermă, serioasă şi totodată relaxată, aşa cum o are Jennifer în clipul următor este punctul de plecare pe drumul succesului. Asigură-te că ai fondul.

Începe cursul cu Lady Gaga!!!

Idolatrizată, blamată – ea e Lady Gaga. Fie că îţi place sau nu, s-ar putea să ai ceva de învăţat de la “profa” cu peste un milion de followeri pe Twitter.

Lecţia e următoarea: Indiferent cât de faimos sau de mediocru eşti, comunică cu toată lumea. Indiferent cine sunt ei. Ai de învăţat de la fiecare iar relaţiile umane- sunt de nepreţuit.

În urmă cu cinci ani, vedetele erau la televizor iar tu suspinai în faţa revistelor. Poate chiar lipeai postere pe caiete sau le colecţionai. Astăzi poţi apăsa două butoane la computer şi poţi intra în contact direct cu ele. Ba mai mult, poţi să faci un clip original cu tine şi îl poţi trimite vedetei preferate căruia îi place, îl postează pe site-ul oficial şi îţi spune: “wow, you inspire me!”. Vedetele nu mai sunt doar la TV şi de “neatins”. Te ciupesc pe Facebook!

Gândeşte global şi stabileşte cu dialog cu toţi oamenii, indiferent de statut, locaţie sau alte “limitări”. Exact asta face şi Lady Gaga. Chiar dacă este o vedetă internaţională, şi-a postat o poză cu oalele din bucătărie când gătea pentru un prieten.

“Gândeşte global şi apreciază fiecare fiinţă umană! Vă iubesc, monstruleţi mici ce sunteţi!” zice Gaga ieşind din sală ca o ciudată…

Apreciază diversitatea şi utilizează creativ noile tehnologii, ar mai fi de zis.

12:00 – 12:30 Curs: Tehnici inovative de fund raising si public reach

Atmosfera devine cu adevărat globală când în sala de curs păşeşte o cerşetoare de origine musulmană. Ea a venit cu soţul său ce ţine în braţe copilul. Dar nu, nu asta vreau să îţi arăt, nu. Ea cântă o melodie cum doar la ora rugăciunii din Islamabad auzi. A adaptat cântecul cu versuri – urări de bine şi rugămintea de a o ajuta cu ceva de mâncare.

Dacă nu ţi-ai dat seama, eşti la cursul de fund raising prin metode speciale.

 Pentru români, familia ocupă o poziţie centrală. Uită-te la televizor şi vezi câte persoane spun: “Pentru mine familia este cea mai importantă.” Aproape că a devenit un clişeu în mass media locală. Deci cerşetoarea se adaptează la publicul ţintă şi vine cu un element comun şi sensibil: familia. Apoi ea nu stă la o gură de metrou, cu mâna întinsă. Merge prin cartier cu familia ei şi cântă (oferă un serviciu, încântă oamenii) [merge ea la public, nu aşteaptă publicul să vină la ea].

 În tot cartierul răsună un cântec frumos şi se creează buzz. Toţi locatarii se uită pe geam. Perfect, numărul necesar de vizualizări a fost atins. Cântecul şi vestimentaţia ei dă un aer oriental –ceea ce atrage spectatori. Românii sunt ospitalieri cu străinii. – iată un alt element de apel.

Pentru modul original în care a cerut ajutor, mulţi oameni au ajutat-o cu bani şi chiar cu mâncare. Priveşte campaniile publicitare de la TV. Oamenii apreciază mult mai mult un produs dacă promovarea lui este una originală. Vezi cazul Automatul fericirii Coca-Cola în universităţi. Câteodată parcă cumperi cu drag şi recunoştinţă un produs pentru oamenii originali şi creativi din culisele unei campanii publicitare virale.