Mai este newsletter-ul la modă? Cu atâtea medii de comunicare- nu aş zice, dar cu siguranţă e un instrument de comunicare eficient şi actual.

Un newsletter este grozav dacă este simplu, elegant şi bine organizat. Primesc în fiecare lună newslettere de la British Council şi KLM. Îmi face plăcere să le citesc şi întotdeauna au prioritate pentru mine. Acest lucru se datorează faptului că  nu necesită mult timp pentru a fi parcurse, oferă informaţii interesante şi interacţionează cu mine (fie prin întrebări, fie prin redirecţionarea mea la paginile de social media).

Dacă vrei să îi dai valoare de noutate, de ştire, newsletter-ului pe care urmează să îl scri (ţi se va întâmpla!) trebuie să ai în vedere câteva aspecte:

  •  numerele: o ştire despre 100 de oameni va fi cu mult mai importantă decât una ce vorbeşte despre 2 oameni;
  •  timpul: ştirea trebuie să aducă noutate. Este în zadar să scrii despre ceva ce s-a întâmplat cu mult timp în urmă şi nu mai interesează pe nimeni şi să o numeşti ştire;
  •  noutatea: trebuie să aduci informaţii noi şi unice;
  •  impactul: “De ce i-ar interesa pe cititorii mei, această ştire, acest articol?” Rămâi relevant audienţei tale;
  •  proximitatea: Scrie despre ceea ce se întâmplă în apropiere. Ai observat că despre cutremurul din Chile nu s-a vorbit prea mult.Interesul oamneilor scade odată cu distanţa faţă de evenimentul relatat;
  •  intriga: conflictele ne atrag atenţia într-un mod suprinzător;