Un studiu recent al DDB Worldwide şi Opinion Way, despre dinamica fanilor pe Facebook, a fost publicat săptămâna aceasta.

 Se pare că utilizatorii de Facebook renunţă la urmarea unor branduri în funcţie de cultura lor şi de gradul de interes.

 De exemplu, utilizatorii din Malayasia dau Unlike brandurilor care nu mai reprezintă un interes pentru ei în timp ce utilizatorii din Franţa se dezabonează dacă informaţiile postate nu sunt interesante.

 Iată motivele pentru care companiile pierd fani pe Facebookpierzi fani Facebook

       1. “Brandul nu mai este de interes pentru mine.”

 Fie brandul tău nu mai este folosit, fie fanii au văzut recent o postare pe care au considerat-o că nu are nimic de oferit. E timpul pentru concursuri sau pentru mici premii. E timpul să postezi informaţii relevante şi utile pentru fanii tăi.

      2. “Postările sunt plictisitoare.”

 Trebuie ca informaţia din postare să fie atât de interesantă încât să determine oamenii să o transmită mai departe.

      3. “Postează prea des, mă enervează.”

 Postând foarte des sau câte 3-5 postări deodată, iriţi fanii. În fond, ei şi-au făcut contul de Facebook pentru prieteni şi cunoscuţi, nu pentru brandul tău. Distruge-le echilibrul feed-urilor şi te vor displace!

     4. „Brandul nu m-a interesat niciodată. Am dat Like ca fapt divers sau pur şi simplu să câştig ceva.”

 Cunoaşte-ţi fanii. Transformă fanii existenţi, în fani loiali.

     5. „Vreau să fiu acel <al 1000-lea fan câştigător>.”

 Ai avut neinspirata idee de a organiza un concurs în care ce-l de-al 1 000-lea fan va primii un premiu spectaculos? Majoritatea fanilor dau Unlike şi aşteaptă momentul oportun să se alăture în aşa fel încât să câştige.

 Unii dintre ei uită pentru totdeauna să revină şi să dea Like iar.

 Şi nu uita de concursurile ai căror câştigători sunt cei cu cele mai multe Like-uri. Asta înseamnă că cine are cei mai mulţi prieteni care să îi dea Like, va câştiga. Mie nu îmi sună corect. Câştigătorii ar trebui să fie numiţi după anumite calităţi, activităţi propii şi nu după numărul de suporteri. Iar câştigă cei cu „pile”? Unlike!!!