Ştim cu toţii că în general, campaniile publicitare pentru responsabilizare civică sunt în cele mai multe cazuri, ineficiente. Multe dintre ele sunt făcute doar fiindcă sunt obligatorii sau fiindcă trebuie ”să avem şi noi ceva”. Mesajele acestor campanii sunt terne şi nu transmit nici o emoţie.

 Navigând pe site-ul IQads, un clip mi-a atras atenţia. Este vorba despre spotul campaniei “O viaţă poate depinde de tine!”.  Pentru a atrage atenţia asupra efectelor negative ale folosirii abuzive a numărului de urgenţe 112 [~77% din apeluri sunt false, vă puteţi imagina???] şi pentru a responsabiliza publicul privind acordarea primului ajutor în situaţii de urgenţă, Vodafone şi Asociaţia React în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Serviciul de Urgenţe 112 şi Ministerul Sănătăţii au demarat această campanie.

 M-am bucurat că am întâlnit, în sfârşit, un astfel de spot care să transmită emoţii, să fie uman, să fie direct şi să îţi dea de gândit. Agenţia care a realizat spoturile este McCann Erickson.

 Cum vi se par clipurile? Vă plac, diferă ele de toate celelalte?