A început toamna, au început cursurile – nu orice tip de cursuri…

Ia să vedem cum se folosește social media pentru o companie aeriană și cum se lansează o nouă cursă aeriană. De la cine am putea lua lecții mai bune decât de la echipa de social media a KLM, din Amsterdam?

De când KLM a îmbrățișat social media și a creeat propia sa echipă de social media, notorietatea și succesul acestei companii aeriene a crescut considerabil. Nu doar că în rețelele sociale pasagerii primesc răspunsuri și ajutor instant la problemele pe care le întâmpină, ci tot acolo se organizează și concursuri antrenante. KLM a îmbinat social media cu lumea offline prin programul lor, KLM Suprise în care s-au oferit cadouri supriză unor pasageri care, aflați în aeroport, au scris pe Twitter cu ce zbor urmează să călătorească.

Un alt moment memorabil a fost acum câțiva ani, când aeroportul Schipol a fost înzăpezit și toate zborurile au fost anulate. Atunci KLM s-a folosit și de social media pentru a schimba rezervările pasagerilor și pentru a se asigura că aceștia primesc tot sprijinul de care au nevoie.

În august, compania aeriană olandeză a răspuns unor cereri pe Twitter de a introduce o cursă directă spre Miami. Cererea a fost a fanilor ce doreau să ajungă la Miami pentru Ultra Music Festival. Toate locurile au fost rezervate în câteva ore.

Să nu mai spunem că în prezent servicul de relații cu clienții este sărbătorit printr-un concurs pe pagina de Facebook a companiei. Două bilete spre orice destinație KLM vor fi oferite ca premiu.