O nouă nevoie a comunicatelor de presă este de a fi incluse în baza de date a motoarelor de căutare. Trăim în era digitală. Cât de mult foloseşti internetul în activitatea de relaţii publice pe care o desfăşori?

Media relations, acum online

  Comunicatele de presă sunt trimise şi publicate online. Dar oare ele apar în primele paginii ale motoarelor de căutare? Studii americane au arătat că peste 90% dintre jurnalişti găsesc subiecte folosind motoare de căutare precum Google, Yahoo sau Bing şi reţele sociale ca Facebook şi Twitter. Astfel, pe lângă media list-ul la care ai trimis comunicatul de presă, mai există încă multe oportunităţi ca alţi jurnalişti dar şi consumatori să citească comunicatul tău. Şi ce nu e mai bine decât receptarea mesajului original, transmiterea 100% a mesajului către consumatori? Când au nevoie de o informaţie, oamenii întreabă oracolul Google.

  Optimizarea comunicatelor de presă pentru motoarele de căutare este cel mai uşor şi mai rapid mod de a oferi mai multă vizibilitate şi mai mult trafic către ele, o mai bună poziţionare în rezultatele generate şi chiar mai multe apariţii media.

  SEO pentru comunicatele de presă funcţionează doar pentru comunicatele postate pe site-uri destinate (gen comunicatedepresa.ro) sau pe propiile paginii, online.

  Scrierea unui comunicat de presă optimizat presupune identificarea cuvintelor cheie după care publicul ar putea căuta informaţia pe care o ai de oferit şi folosirea acestora. Există o serie de tehnici pe care le-ai putea folosi.

Comunicatul de presă model

  • nu trimite doar catre media list, publică-l online
  • gândeşte-te după ce cuvinte ar căuta oamenii informaţia din comunicat
  • dacă e posibil, include cuvintele cheie în titlu
  • include cuvintele cheie în primul paragraf, de preferabil în prima frază
  • nu uita de subtitluri
  • scrie ceea ce este cel mai important în primele cuvinte – cuvintele cheie de aici îţi vor definii sub ce keywords îţi va fi indexat materialul
  • numeşte fotografiile inserate folosind cuvintele cheie
  • include linkuri către mai multe detalii, jurnaliştii au nevoie de toată povestea pentru a-şi face o imagine de ansamblu
  • ai grijă ca în denumirile acestor link-uri să scri cuvintele cheie
  • adaugă butoane de sharing, cum ar fi cele de la Facebook, Twitter, ş.a.
  • postează un link către el în reţelele sociale, bineînţeles însoţit de detalii

Cel mai important, nu distruge fluenţa lecturii în favoarea cuvintelor cheie. Ele trebuie să fie folosite natural.

Let’s research!

Iată câteva articole ce vorbesc despre optimizarea comunicatelor de presă:

Un interviu excelent cu Michael Pranikoff de la PR Newswire, pe Ragan.com

Cum să scrii comunicate de presă pe care Google le va iubi – Mashable

Cum să scrii comunicate de presă eficiente pentru motoarele de căutare – Newswire

14 ponturi bune de tweetuit despre PR şi optimizare SEO – Mashable

10 moduri de a face comunicatele de presă mai SEO friendly – Mashable