În 2011 s-a vorbit foarte mult despre materialele video virale. Modul în care un clip video devine viral a fost discutat la conferinţe, la şedinţe, în comunităţile online ale întreprinzătorilor şi ale profesioniştilor în comunicare şi nu numai.

  Cred că pentru oricine este foarte interesant să vadă ce anume face ca un clip video să se propage atât de mult şi atât de repede de la o persoană la alta. Un bulgăre de zăpadă care provoacă o avalanşă cu siguranţă atrage atenţia.

  Un mesaj încapsulat într-un clip viral are în mod garantat parte de o acoperire media fenomenală. Aceasta, împreună cu tot buzz-ul creat în jurul mesajului reprezintă motivaţia principală a profesioniştilor în comunicare şi relaţii publice de a cunoaşte acest fenomen.

(c) Millionaire2014's Blog

  Vizionând clipuri devenite virale, am observat că ele nu pot fi aplicate pe un brand, pe un produs sau serviciu. Clipurile virale sunt despre lucruri mici sau despre situaţii haioase, provocatoare pe care o majoritate impresionantă de oameni le au în comun.

  Într-un clip viral poţi cel mai mult să plasezi produsul sau serviciul pe care îl oferi (vezi delfinii din râul Dâmboviţa – Covrigii Boromir). Mesajul principal nu se poate înfăşura în jurul său, dar îl poate include. Realizează un spot-reclamă la un produs. Marea majoritate a celor care o vor împărtăşii vor fi doar susţinătorii brandului.

  Să privim mai bine despre ce anume sunt clipurile virale: despre o situaţie neaşteptată – delfini în Dâmboviţa, despre doi copii care par să poarte o conversaţie ca între doi oameni de afaceri, despre o pisică ce împinge o altă pisică de pe o scară. Nu am văzut în clipuri virale să fie vorba despre un brand, despre o companie – este vorba despre oameni şi despre lucrurile simple şi comune pe care le împărtăşesc.

Oare îşi au companiile locul în acest bulgăre de zăpadă?

Pagina Facebook [Like] PR