După cum știți deja, Digi 24 HD este noul canal de știri ce aparține grupului RCS & RDS. Lansarea sa a avut loc joi seară după o campanie publicitară considerabilă. Digi 24 HD stiri

Probabil că vă întrebați cum este. Ei bine, dacă nu sunteți abonați RCS & RDS atunci nu faceți zapping degeaba fiindcă momentan postul este disponibil doar clienților RCS & RDS și mai degrabă urmăriți-l online. În această dimineață am avut surpriza să îl descopăr și am fost curios să văd ce aduce în plus.

Mi-a plăcut foarte mult că au o echipă tânără, entuziasmată de promisiunile postului, “știri prezentate obiectiv, care contează cu adevărat” și am simțit că sunt predispus să îmi placă formatul de aici. Un alt lucru care mi-a atras atenția sunt culorile pastelate, plăcute din studiouri și elementele de decor cărora li se acordă atenție deosebită (panouri, monitoare, cănile personalizate aliniate frumos pe masă, poziția laptop-urilor). Îți dă impresia că toate sunt potrivite pentru simțul vizual, poate și mai mult atunci când le vezi în full HD.

Un aspect diferit care mi-a plăcut a fost live textul de jos cu știri ce este structurat ca un jurnal în sine. Știrile de aici sunt de o propoziție / frază și sunt grupate în categorii de genul: Știri, Show, Meteo, Sport, ș.a. ceea ce îți dă impresia de mini-jurnal în sine care nu te plictisește și îți dă multe informații refreshing într-un timp scurt.

Emisiunile, pe care postul TV le are, sunt bine delimitate între ele, nu ai impresia că e un mare jurnal de știri prelungit, că toate emisiunile sunt parte a unui jurnal de știri. Ah! O diferență a mai fost faptul că au inclus o știre culturală în buletinul de știri! Thumbs up, I’d say. + că au o emisiune și pentru copii, cool!

Emma ZeicescuDin nonverbalul prezentatorilor am observat că vor să iasă totul foarte bine, ca oricine. Mulți dintre ei au avut emoții (probabil mai ales că sunt live în momentele debutului postului ) dar s-au stăpânit foarte bine. Într-un fel îmi place mai mult asta fiindcă știu că și mie, în aceeași situație mi-ar fi fost mult mai greu să nu îmi arăt emoțiile. Au mai fost contraziși de către invitați și au mai uitat ziua când încep emisiunile colegilor dar asta e de înțeles la început când circulă atât de multe informații, nu ai timpul necesar și trebuie să te concentrezi pe mai multe lucruri simultan.

Formatul interviurilor cu invitații include un timp scurt (se pliază pe stilul de prezentare succindă și alertă a știrilor) -mai bine așa fiindcă nu te plictisește- iar invitații proveniți din domenii în care există tendința să vorbească cu orele au făcut să li se atragă atenția că nu mai e timp, dar asta e o problemă generală la televiziuni. Partea bună a fost că au înțeles repede și au sumarizat dând toate informațiile utile în timp, interviurile având final.

Știrile sunt aproape aceleași ca la celelalte posturi de știri, after all știrile mari nu pot fi neglijate.

All in all, cred că Digi 24 HD aduce lucruri în plus și e cel mai bun canal de televiziune pe care grupul RCS & RDS îl are acum. Rămâne de văzut dacă va crește și mai ales dacă se va ține de promisiunea cu știrile obiective și care contează. Abordarea mi-a plăcut, let’s see the rest!

Image

 Detalii #
Masina Digi 24 HD
Sediul Digi 24 HD se află într-o clădire de pe Șoseaua Panduri, sediu pentru cei 500 de angajați, dintre care jumătate sunt jurnaliști. Noua televiziune este dotată cu două platouri, unde există decorul pentru patru emisiuni și un studio virtual cu patru camere – dintre care două sunt fixe. Zoltan Teszari este deținătorul grupului RCS & RDS.

Digi 24 HD pe o piață în care există alte patru televiziuni de știri (Realitatea TV, Antena 3, RTV și TVR Info).